Brev:
Start på fast føde
10. juli 2006
Alder:
5 mdr.
Start på fast føde
Hej Helen
Ja, så er jeg begyndt at give min dreng (på 5 mdr) lidt risgrød hver dag.
Jeg er startet langsomt op, og han har smagt på det mens han ikke var alt for sulten. Han har fået det 4 gange nu, og det går bedre for hver dag. I dag tog han imod 8 skefulde inden han sagde fra.
Ville bare lige spørge om jeg kan give ham lidt vand eller mme af kop mens han spiser, eller er det lige meget når jeg ammer efterfølgende ?
Kan jeg også begynde at tilbyde ham grøden når han er lidt mere sulten (for at se om han vil spise mere), eller skal jeg forsætte lidt i nu, hvor han ikke er storsulten ?
Hvornår er det ok at begynde at lade ham smage lidt mos også?
og hvor meget skal han spise for at det udgør et måltid, og derved kan udelade en amning?
Når han når op på 3 måltider (grød, mos osv) om dagen, hvor mange gange er det så nødvendigt at amme ?
Ja, det var lidt mange spørgsmål, men det er en ny tid man går i møde med sit barn nu, og derfor syntes jeg der opstår så mange spørgsmål :o)
Håber du kan hjælpe mig med alle mine spørgsmål.
På forhånd tak
Venlig hilsen
Sarah